Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koreansk undervisning; interesse tjek!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koreansk undervisning; interesse tjek!

Tror du der er nok interesse i Koreansk til at man kan skaffe en underviser et arbejde med faget i Danmark?
    __________________________________________________ ______________________________
    Hallo alle unge Danskere på Interpals. Jeg sidder i en situation hvor jeg har lovet at undersøge for en ven om hvorvidt der er interesse fra folk i 16 års alderen og midten af 20'erne-ish, i Koreansk.
    Jeg har forsikret hende om at der er relativ rask interesse fra unge mennesker's side idag siden K-Pop (og Koreans pop-kultur generelt) er så sindsygt populært.
    Ved desværre også hvor begrænset adgang der er til Koreansk undervisning fra mange skoler's side af, men på den anden side kan man så også diskutere at måske vil de fleste unge mennesker være mere interesseret i at lære et sprog fra et populært land end at f.eks, lære at sy på en 10 klasse eller noget lignende.

Regner ikke med at få det store ud af denne her tråd, men har også en eller anden ide om at jeg sagtens kan få noget bekræftelse i min teori om at det ville være muligt for en lærer at komme til Danmark og få den fantastiske mulighed at undervise Koreansk til interesseret danskere.

P.S
    Har prøvet at lave en lignende tråd på Arto.com, men den side er så komplet ubrulig siden de har et system der gør at "V.I.P" medlemmer bliver set før alle andre der laver en diskussion på deres forum. Hvis du har et forslag til en anden side hvor jeg kan spørge unge mennesker dette spørgsmål, så skriv meget gerne med et forslag.
    4
    Ja
    50.00%
    2
    Nej
    50.00%
    2
    Last edited by Nintendoge; 11-02-2015, 07:29 PM.

Jeg har ikke noget kendskab til K-Pop kulturen, så jeg skal ikke kunne komme med et bud på, hvor interesserede unge danskere er i at lære koreansk. Jeg er dog enig i, at Arto måske ikke er det bedste sted at starte et 'Korea netværk' - vidste faktisk ikke, at den side stadig eksisterer, haha .

Hvad med at bruge Facebook til at finde ud af, om interessen for koreansk findes? Du kan også eventuelt starte en Facebook-gruppe og sætte flyers op på skoler og gymnasier, som reklame for siden...

Held og lykke!

Comment

Jeg er ihvertfald en af dem som ville interesseret. Da de eneste muligheder jeg kender til er Universitetet, Bosei og via FOF.

Comment

Working...
      X