Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het Openbaar vervoer in Nederland!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het Openbaar vervoer in Nederland!

Wat vindt u van het openbaar vervoer in Nederland? Goedkoop of duur?
    Vertel je redenen!

Veel te duur! €5,70 voor Leiden naar Schiphol...??? het is maar 20 minuten!

Comment

Heel duur. Met name korte afstanden met de trein zijn heel prijzig. Ik heb zelf een kortingskaart, en dan is het goed te doen.

Comment

Het is duur als je het vergelijkt met Zuideuropese of Oosteuropese landen. Het is echter zo duur nog niet als je het vergelijkt met omringende landen. De diensten zijn zeer frequent en de betrouwbaarheid is goed. Al met al valt het dus nogal mee.

Comment

Originally posted by Strelok4188 View Post
          Veel te duur! €5,70 voor Leiden naar Schiphol...??? het is maar 20 minuten!
          Als dat echt zo is, dan is het inderdaad te duur.

(studenten ov gebruiker)

Comment

Het verschilt per regio. In Overijssel is het uiteraard veel goedkoper dan in de Randstad. Ik kom zelf uit 's-Gravenhage en een tram- of buskaartje kost hier €3,50. Met dat kaartje kun je dan een uur lang reizen. Mijn beste vriend ging altijd met de bus naar school en betaalde dan 5 dagen in de week €7,00 per dag en als je bedenkt dat er 40 weken in één schooljaar zitten, is €3.50 wel veel ja. Je bent dan dus €280,- per schooljaar kwijt aan openbaar vervoer. Dan heb je dus bijna €1.700,- aan reizen verspild als je eenmaal je vwo-diploma behaald hebt, terwijl je ook gewoon had kunnen fietsen Ik vind het redelijk duur, maar om eerlijk te zijn maakt het mij niet heel veel uit. Ik maak namelijk haast nooit gebruik van het openbaar vervoer.

Comment

Hoi

ik vind het ook veel te duur. In Duitsland is het beter... 22 Euro voor een Ticket en je kan de hele dag rond rijden in Hamburg, Niedersachen, Bremen en delen van Nordrhein-Westfalen

In Nederland ben ik alleen 4 Euro kwijt voor 15 minuten

Dan ga ik beter 30 minuten lopen hè

Comment

Sinds ik in 't Verenigd Koninkrijk ben gaan treinen klaag ik niet meer over onze treinprijzen. Het bleek erger te kunnen.

Comment

Voor mij is alles gratis omdat ik een leuke (pauper) student ben

Comment

Duurder dan in België allesinds.

Comment

Working...
                    X